Thirupparankundram
Tirupparankundram-nak neveznek egy dombot, öt mérföldnyire, délnyugatra Madhurai-tól, Indiában, Tamilnádu államban, mely Muruga negyedik zarándokhelye. A templomot a Föld-elemnek szentelték és különböző tamil írások úgy is említik, mint „Dél Himálajája”, ahol az istenek összegyűlnek. A hely úgy is ismert még, mint „a hely, ahol a Nap és a Hold tartózkodik”. Továbbá Tirupparankundramban történt meg Muruga és Dévajanai házassága is és évszázadok óta tamilok sokasága számára ez az ideális hely a házasságra, különösen a március végi Pankuni Uttiram-fesztivál idején.
Muruga misztikus temploma mellett ezen a helyen állítottak fel egy szentélyt a muszlimok is al-Szikandar, vagyis Nagy Sándor számára, aki szintén Murugához kapcsolódik, a muszlim zarándokok számára. „Szekunder (al-Szikandar) Muruga barátja volt, amikor még Muruga uralkodott.” – mondják.
Tirupparankundram tehát az Aarupadai Veedu, azaz Muruga hat szent helyének negyedik helyszíne, melynek jelentőssége hívei számára, hogy Muruga itt vette el Indra lányát, Dévajanait.
Sok-sok emberöltővel ezelőtt, amikor az Úr Szubramanja (azaz Muruga) Kanda Verpuban tartózkodott, az Úr Maha Visnu két lánya, Amrita Valli és Szundara Valli azt az álmot dédelgette magában, hogy bárcsak Szubramanja jegyesei lehetnének. Ebből a megfontolásból Saravana Poigaiba mentek, hogy ott egy nagyon komoly áldozatot hozzanak vágyuk kielégítésére.
Teljesítve kérésüket, megjelent az Úr Szubramanja előttük és így szólt Amrita Vallihoz: „Indra lányaként fogsz megszületni és amikor az idő megérik rá, elveszlek. Húga, Szundara Valli szintén hasonló áldásban részesült és a bölcs Sívamuninál született meg, majd Nambi, a veddák vezetője nevelte fel.
Amrita Valli egy lánygyerek formáját vette fel és elment a Méru-hegyhez, Indra lakóhelyéhez, majd ezt mondta Indrának: „Maha Visnu lánya vagyok és azzal bíztak meg, hogy ezt elmondjam neked.” Indra erre nagyon megörült és egyenesen Airavatamhoz, a fehér elefántjához ment, hogy az foglalkozzon a gyerekkel. Az elefánt boldogan nevelte fel a lányt, amíg az eladósorba nem került. Ezért lett a neve Dévajanai, „Akit Indra mennyei elefántja nevelt fel” („yánai”, tamilul elefántot jelent).
Eközben a bölcs Paraszara hat fiát megátkozták és azok hallá változtak Saravana Poigainál. A hat fiú Szubramanjához imádkozott, hogy felszabadítsa őket az átok alól. Amikor megkapták ezt a darsant, felszabadultak. Tudomásukra jutott, hogy Szubramanja Tirupparankundramba ment a templomhoz, miután legyőzte Szurapadma démont. Aggódva várták Szubramanja érkezését.
Amikor véget ért Muruga küldetése, hogy megölje Szurapadmát, erre a pontra érkezett meg a Dévákkal és minden mennyei lénnyel, akiket kiszabadított elmondhatatlan szenvedésüktől, mely Szurapadma okozott nekik. Amikor megérkezett, Paraszara fiai kérték Szubramanját, hogy maradjon ott. Erre az alkalomra, Visvakarma egy gyönyörű lakóhelyet épített Szubramanja és mennyei társai számára.
Azt is ajánlotta, hogy építsenek utakat és emeljenek egy várost a mennyei építményhez. Indra, az angyalok ura azt kívánta, bárcsak Szubramanja elvenné a lányát, Dévajanait, hálájának kifejezéseként Szubramanja és az angyalok számára, amiért Szurapadmát elpusztították.
Ezt a kívánságát az éppen ott tartózkodó Brahmának és Visnunak is kifejezte. Ők elmondták ezt Szubramanjának, Aki késznek mutatkozott erre: „Dévajani ezért a boldog házasságért imádkozott Saravana Poigainál, a Himálajában. Íme, elérkezett ez az ünnepélyes alkalom!”.
Ahogy Muruga a házassági ajánlatot elfogadta, Indra küldöncött küldött feleségének, Indráninak és lányának, Dévajanainak, a Méru-hegyre.
Az eskövő Tirupparankundramban zajlott le, Szubramanja Szurapadma felett aratott győzelme után. Az esküvő összes szertartása és eseménye a Tirupparankundrami Templomban játszódott le. Az összes Déva, Síva és felesége, Párvatí is részt vett az esküvőn és áldásukat adták Szubramanja és Dévajanai házasságára. Azóta az Úr Muruga egyik legfontosabb lakóhelyévé vált a Tirupparamkundrami Templom.