Második rész:

A Gnyana Pazhani Isteni Gyümölcsének; Iduban és a kavadi epizódja

 

„A gyümölcs Te magad vagy!”

Egy nap, Shiva, Parvati, Ganesha és Muruga a Kailash-on voltak együtt. Megérkezett Narada Rishi, hogy meglátogassa Őket és hódolatát fejezze ki. Ekkor hozott Magával egy különleges gyümölcsöt, a Gnyana Pazhani Isteni Gyümölcsét. Ganesha és Muruga is kért a gyümölcsből.

Verseny alakult ki, hogy kié is legyen a gyümölcs, mivel az oszthatatlan volt. A verseny lényege, hogy Aki hamarabb körbeutazza a Világegyetemet, az lesz a győztes. Muruga azonnal felpattant pávájára és elutazott az Univerzum legtávolabbi pontjára. E közben Ganesha feltett egy egyszerű kérdést: „A szüleim, Atyám és Anyám – Ők egyenlők az egész Univerzummal?” - mindketten azt mondták, hogy igen. Ganesha ekkor egyszerűen tett egy kört szülei körül, majd minden gondolkodás nélkül elvette a gyümölcsöt, mint jogos jutalmat. Hamarosan megjelent Muruga is, hogy befejezte a kört.

De a gyümölcs már Ganesha kezében volt. Dühbe gurult, minden ruháját levette és csak egy koldus-ágyékkötőt öltött Magára, majd elhagyta otthonát, a Kailash-t. Egyenesen a Pazhani (Palani) nevű dombhoz ment, majd megállt a tetején. A szülei azonnal utánaeredtek és könyörögtek Neki, hogy térjen vissza. De visszautasította Őket és keményen állt tovább a hegyen. A szülei pedig szomorúan mentek vissza a Kailash-ra.

Muruga úgy állt a Pazhani tetején, mint egy Gnyana Murthi (Isteni Szobor). Hamarosan Köré gyülekeztek, Agashtya, a Nagy Rishi is odament Hozzá, majd tanítványává vált. Murugan megtanította Őt a tamil nyelvtanra. Így robbant be a tamilok életébe, mint Tamil Isten – Tamizh Kadavuzh.

Agashtya pedig összefoglalta a tamil nyelvtant, Ganesha pedig leírta ezt a Podhiyil hegyén – ezek a könyvek úgy ismertek, hogy Sirragathiyam and Peragathiyam.

Agashtya-nak volt egy tanítványa, Idumban, Aki eredetileg egy rakshasa (démon) volt. Agashtya arra kérte Őt, hogy menjen el a Himalájába és hozza el onnan a két Szent Hegyek, a Shiva Giri-t és a Shakti Giri-t. Idumban odament és felvette a vállára a két Hegyet, a kavadi formájában, egyiket egy emelőszerű rúd egyik, másikat a másik végére kötözve, így téve a vállára. Út közben nagyon megszomjazott, ezért letette a két Hegyet, amíg ivóvízért ment, majd visszament, hogy újra felvegye a terhet. De nem volt képes rá, azok ott maradtak a földön.

Ugyanis egy fiú állt az egyik domb tetején. „Azonnal szállj le Róla!”- utasította mogorván a fiút. De az nem szállt le Róla. Ekkor Idumban kénytelen lett erőszakhoz folyamodni, hogy Szent küldetését teljesíthesse. Harccá fajult a küzdelem, melynek végén a fiú megölte Idumban-t.

Idumban felesége, Idumbi értesült férje haláláról és jajgatva, siránkozva ment Agashtya-hoz, hogy milyen balszerencse érte. Ekkor Idumbi felkereste a fiút, aki rögtön feltárta magát: Maga volt, az Úr Muruga. Muruga leereszkedett a hegy tetejéről és feltámasztotta Idumban-t és adott Neki egy különleges kiváltságot is: Murugan az istentiszteletnek egy új formáját intézményesítette, mely szerint tejes köcsögöket kell kötni egy rúd két végére, melyet aztán a hívőnek a vállán kell hordania Murugan valamelyik Szent Helyére, elsősorban a Pazhani-dombra (Palani Hill). Ezt a tejet aztán abhishekam-ként kell használni, közben valamilyen szertartást, viratham-ot kell végezni vagy részt venni rajta.

A hitnek ezt a fajtáját kavadi-hitnek nevezik. A kavadi hordása egy nagyon ősi Muruga-imádatnak egy formája. Az emberek gyakran transzba esnek, miközben a kavadi-t viszik és kiömlik belőle annak tartalma. A kavadi-t cipelő hívet pedig énekelve, dobolva és táncolva kísérik.

A kavadi-hordás és az abhishekam után különleges pujai-t mutatnak be Idumban-nak, mely egyes híveknél magában foglalja a fiatal kakas-áldozatot is. Ez a Pujai két nappal a kavadi-fesztivál után történik. A Muruga-templomokban fontos Idumban sannidhi-je (azaz Idumban közelsége), mert elengedhetetlen a jelenléte. Az ereklyetartóban pedig egy Vel (Muruga Szent Lándzsája) van felállítva, melyet Idumban megszemélyesítésének tartanak.